Verzenden, retourneren en klachten.
Dit zijn de voorwaarden die wij hanteren voor de verzending / levering, retour en garantie op je product. Zo weet jij welke rechten je hebt, hoelang bepaalde processen kunnen duren en wanneer jij je geld terugkrijgt!
Artikel 1: Verzending van je product
- Je pakket wordt indien geselecteerd verstuurd via PostNL of DHL. In beide gevallen wordt het verzekerd verstuurd.
- Indien er schade is aan uw bestelde product bij aankomst, heeft u tot 7 dagen om dit aan te geven. Hierna wordt fysieke schade veroorzaakt door de pakketdienst niet meer gedekt.
- Indien de computer beschadigd geleverd wordt zal er binnen een termijn van 2 weken de computer worden gerepareerd of vervangen. Indien het niet mogelijk is om het bestelde product binnen deze termijn te repareren of vervangen mag de klant de koopovereenkomst ontbinden.
Artikel 2: Afhalen van je product
- Indien geselecteerd kan je je product afhalen bij ons bedrijfsadres in Sneek.
- Het afhalen van de computer kan alleen met uw bestelnummer en volledige naam ter verificatie. Voor ontvangst is een handtekening vereist.
- Fysieke schade aan de computer moet bij afhalen binnen 2 dagen worden gemeld. Hierna wordt fysieke schade niet meer gedekt.
Artikel 3: Retourbeleid
- Koper heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Koper heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. Koper krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening.
- Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de verkoper geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is. Eventuele waardevermindering opgetreden tijdens transport is op risico van koper.
- Zodra de koop is ontbonden zal de terugbetaaltermijn van 14 dagen ingaan. Koper mag dus binnen 14 dagen het geld terug op de rekening van de initiële betaalmethode verwachten.
Artikel 4: Garanties
- Indien in de overeenkomst garanties zijn opgenomen, geldt het hiernavolgende. Verkoper garandeert dat het verkochte aan de overeenkomst beantwoordt, dat het zonder gebreken zal functioneren en dat het geschikt is voor het gebruik dat koper voornemens is ervan te maken. Deze garantie geldt voor een periode van drie kalenderjaren na ontvangst van het verkochte door koper.
- De bedoelde garantie strekt ertoe om tussen verkoper en koper een zodanige risicoverdeling tot stand te brengen dat de gevolgen van een inbreuk op een garantie steeds volledig voor rekening en risico van verkoper komen en dat verkoper zich ter zake een inbreuk op een garantie nooit kan beroepen op artikel 6:75 BW. Het bepaalde in de vorige zin geldt ook als de inbreuk bij koper bekend was of bekend had kunnen zijn door het verrichten van onderzoek.
- De genoemde garantie geldt niet wanneer het gebrek is ontstaan als gevolg van onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik of wanneer – zonder toestemming – koper of derden wijzigingen hebben aangebracht dan wel geprobeerd hebben aan te brengen of het gekochte hebben gebruikt voor doeleinden waarvoor het niet bestemd is.
4. Indien de door verkoper verstrekte garantie betrekking heeft op een door een derde geproduceerde zaak is de garantie beperkt tot de garantie die door die producent wordt verstrekt.
Artikel 5: Geschillen
- Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar support@gamepcbestel.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Voor consumenten in de EU is het ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.